Wat is KBC Mobile of KBC Touch?

Heb je een auto-ongeval, of schade aan je wagen of aan je huis? Werd er bij je ingebroken en een diefstal gepleegd? Of heb je dringend hulp van de bijstandscentrale nodig?

Met KBC Mobile of KBC Touch kun je vlot

  • Een ongeval, schade of ziekenhuisopname aangeven
    KBC regelt dan achter de schermen alle administratieve rompslomp voor je.
  • Eenvoudig contact opnemen met je verzekeringsagent, de KBC-bijstandscentrale, VAB (bij pech)

Hoe geef je schade aan in KBC Mobile of KBC Touch?

Meld je aan en kies (in Mobile onder 'Mijn KBC') de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven. Vervolgens kun je het schadegeval aangeven.

Of ga in Mobile naar Mijn KBC > Alle contacten > "Schade of hospitalisatie aangeven of je dossier opvolgen".

Je kan het natuurlijk ook aan Kate vragen: Tik op het Kate-icoon rechtsboven. Zeg of typ dat je een schadegeval wilt aangeven. Kate helpt je doorheen het proces.

Liever Touch? Meld je aan in KBC Touch en kies het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming. Selecteer daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.

Uiteraard kunt u ook nog steeds contact opnemen met ons om een schadedossier te openen.

Welke schade kun je digitaal aangeven?

Al deze schadegevallen kun je aangeven in KBC Mobile en KBC Touch:

  • Een hospitalisatie
  • Schade in je privésfeer of een ongeval
  • Schade aan je woning na bijvoorbeeld brand, wateroverlast of een natuurramp
  • Schade aan of pech met je auto, brommer, fiets of andere voertuigen - je kunt de status van je aangifte ook opvolgen in de apps

Welke informatie bezorg je?

Om je zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we dit van je nodig

  • De datum waarop je schade leed of van je ongeval
  • Een korte omschrijving van de schade: waterschade, glasbreuk, schade door brand, …
  • Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen

Geef die informatie door met onze apps KBC Mobile of KBC Touch, of bezorg ze aan je verzekeringsagent of aan ons callcenter op +32 (0) 16 24 24 24, en wij doen de rest!

Bij een verkeersongeval?

Bezorg ons zo snel mogelijk

  • Het ingevulde Europees aanrijdingsformulier
  • Het nummer van het proces-verbaal
  • Een kopie van je verklaring aan de politie

Kwetsuren?

  • Raadpleeg een arts
  • Ben je niet naar de spoeddienst geweest, ga dan naar je huisarts
  • Bewaar de medische attesten, maak een kopie van alle dokters- en apothekersrekeningen en een overzicht van alle kosten
  • Kreeg je het ongeval op weg van en naar het werk, breng dan je werkgever op de hoogte

Word je gedagvaard voor de politierechtbank?
Bezorg ons

  • Een kopie van de dagvaarding
  • Naam en adres van je advocaat, als je al weet welke advocaat je wilt
  • Kopie van de vaststelling van overtreding (die ontvang je per post na de overtreding)

Hoe verloopt je aangifte?

Heb je een hospitalisatie- of omniumverzekering? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.

Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat hij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.

Download in the App Store
Download in Google Play